Hoe organiseer ik een babyshower?

  • Stappenplan voor de perfecte babyshower
  • Tips voor leuke activiteiten op een rij
  • Zo organiseer jij zelf een leuke dag

Je wilt een babyshower organiseren voor een vriendin, zus, dochter, nicht of collega. Maar waar begin je? De grote vraag die ik vaak hoor, is: hoe organiseer ik een babyshower? Het antwoord is simpel: je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Hieronder volgt een stappenplan om het een stukje makkelijker te maken voor je.

Hoe organiseer ik een babyshower – Stap 1

Bepaal eerst wie je allemaal wilt uitnodigen op de babyshower. Denk aan vriendinnen, zussen en schoonzussen, moeders en schoonmoeders, eventuele oma’s, buren en collega’s. Mogen er geen mannen op de babyshower komen dan? Ook dat bepaal je helemaal zelf. Vaak worden er alleen vrouwen uitgenodigd, maar natuurlijk kun je ook kiezen voor een gezellig feestje waarbij ook mannen van de partij zijn.

Hoe organiseer ik een babyshower – Stap 2

Denk na over een geschikte datum, tijd en locatie. De meeste babyshowers duren ongeveer 3 á 4 uur, Maak het niet te lang, want de kans is groot dat de mom-to-be sneller moe wordt. De locatie kun je afhuren, maar het is ook een idee om de babyshower bij één van jullie thuis te doen. Vaak wordt de babyshower, in overleg met de partner, bij de mom-to-be thuis georganiseerd of bij de toekomstige oma.

Hoe organiseer ik een babyshower – Stap 3

Bepaal hoe jullie de dag gaan invullen. Als je de feestlocatie leuk versiert en de mom-to-be verrast met de aanwezigheid van al haar vriendinnen, dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat het een gezellige dag wordt. Ga gewoon gezellig samen zitten en zorg voor iets lekkers te eten en drinken, of kies voor een leuke activiteit. Wat dacht je van:

>> Een lekkere high tea met zoete en hartige hapjes?

>> Spelletjes? Raad hoe dik de buik is of speel Welke bekende moeder ben ik? Je kunt een paar losse spellen kopen in de webshop, maar voor de liefhebbers is er ook een compleet spellenpakket of de Baby Pubquiz voor een middag vermaak.

>> Photoprops? Tijdens een babyshower worden er altijd foto’s gemaakt. Voeg photoprops toe en de foto’s worden nog net iets vrolijker en spontaner. Tip: kies je voor een babyshowerpakket van Babyshower Laten Organiseren? Dan kun je er de Say Baby Photoprops van BSLO bij huren voor maar 25 euro per dag.

>> Voorspellingskaarten? Laat iedereen een invulkaart invullen. Dit zorgt gegarandeerd voor leuke gesprekken. Verzamel de kaarten na afloop en geef cadeau aan de mama to be: een leuke herinnering voor later.

>> De Babyshower Kletsdoos? Allerlei onderwerpen en vragen op een kaartje. Iedereen pakt 1 voor 1 een kaartje uit de kletsdoos en geeft antwoord. Zoals: hoe denk jij dat de kleine gaat heten? Wat was vroeger jouw lievelingsprogramma? Wat wil jij een keer met de kleine gaan doen? Wat gaat de toekomstige moeder als eerste doen zodra ze bevallen is? Ook dit levert zeker weten de leukste gesprekken op met elkaar. Ook leuk wanneer de groep elkaar nog niet zo goed kent.

>> De wensboom? Een houten wensboom met kaartjes erin waarop iedereen een boodschap voor de toekomstige mama en haar baby kan schrijven. Ook dit is een leuke herinnering voor later.

Hoe organiseer ik een babyshower – Stap 4

Reken uit wat de kosten zullen zijn van de babyshower. Het is gebruikelijk om de kosten onder de gasten te verdelen. Soms kiest de toekomstige oma of de partner van de zwangere vrouw ervoor de kosten te betalen. Uiteraard betaalt de mom-to-be zelf niet.

Hoe organiseer ik een babyshower – Stap 5

Is het bekend wanneer, hoe laat en waar de babyshower plaats zal vinden? Dan kunnen de uitnodigingen op de (digitale) post. Vergeet niet te vermelden dat het een verrassing is voor de mom-to-be (monden dicht!) en vraag om voor een bepaalde datum door te geven of de genodigden aanwezig zullen zijn. Vergeet ook de kosten niet op de uitnodiging te zetten.

Heb je alle stappen gevolgd? Dan kan de babyshower beginnen. Geniet van de gezellige dag! Hulp nodig bij het organiseren van de babyshower? Neem dan gerust contact op ↓

    Back to Top